[retail safari] Urban Outfitters: unieke concepten, waanzinnige ervaring

[retail safari] Urban Outfitters: unieke concepten, waanzinnige ervaring
  • Food-en-retail
  • 20 aug 2015 @ 11:59
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • Instore marketingWinkelen

Onlangs werd de grootste Urban Outfitters ooit geopend. Deze retailer, die bekend staat om haar vernieuwende winkelconcepten, heeft in New York een 5.300 m2 tellende winkel geopend. In de nieuwe winkel wordt de shopper door Urban Outfitters flink in de watten gelegd. Zo is het tijdens het shoppen mogelijk om te genieten van een versgezette latte. Maar kan je na een intensieve shopsessie ook een bezoekje brengen aan de haarsalon of kom je even bij in de relaxte leeshoek in de winkel. Beeldimpressie.

Interactief winkelconcept
Cijfers van Oxford Industries hebben bewezen dat een instore foodconcept zorgt voor tweeënhalf keer zoveel sales per Amerikaanse foot (30,48 cm). Een koffiebar is volgens Urban Outfitters dan ook essentieel. Door het toevoegen van een horecaconcept maakt Urban Outfitters het voor shoppers mogelijk om tijdens het winkelen even te gaan zitten en te relaxen. Indien shoppers positief op deze nieuwe concepten reageren, blijft Urban Outfitters ze openen. Het doel om de klant meer te betrekken wordt hierdoor bewerkstelligd.

Naast een koffiebar en een haarsalon vind je in de grootste Urban Outfitters een hoek met meer dan 800 vinyl titels, een optiek met een ‘lensometer’ die de sterkte van brilglazen uitleest, een relaxte zithoek met boeken en een order-it waar shoppers direct hun Instagramfoto’s op af kunnen laten drukken. De grote variëteit laat zien dat er aan elk type shopper gedacht is.

Albert Top
Crossmarks


[retail safari] Urban Outfitters


fotocredits: CrossMarks
 

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken